New York en vlucht San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Hulzebosch - WaarBenJij.nu New York en vlucht San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Hulzebosch - WaarBenJij.nu

New York en vlucht San Francisco

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Familie

18 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

15 juli hebben we de hop on hop off bus gepakt en zijn we naar ground zero gegaan. Dit heet nu ground zero maar ik noem het gewoon 9/11 of twin towers. Ik vond het onvoorstelbaar dat er 2 enorm grote gebouwen hebben gestaan en die nu volledig weg zijn. Er waren alleen nog 2 enorm grote vierkanten met alle namen van de overledenen. Deze plek heeft veel indruk gemaakt. Na de twin towers zijn we met de boot naar het Vrijheidsbeeld gegaan. Toen we op de boot zaten begon het super hard te regenen en te onweren. Toch moesten we bij het Vrijheidsbeeld een stuk door de regen lopen en omdat we maar 1 paraplu hadden waren we allemaal doorweekt. We zijn eerst nog even gaan schuilen en toen naar het Vrijheidsbeeld gegaan. Terug op het vaste land hebben we de bus gepakt tot aan Times square. Times square: één en al licht en drukte. Om half 10 was iedereen moe en zijn we gaan slapen. Even goed uitrusten voor de volgende dag.

De volgende ochtend waren we allemaal weer om 7 uur wakker. Snel klaarmaken en ontbijten en toen naar Top of the rock. Hier hadden we een prachtig uitzicht.
'S middags hadden we Lucs hoogtepunt van de vakantie. We gingen naar de NBA store. Hij was helemaal blij. Daarna hebben we een heel stuk gelopen naar het central park en hier doorheen gefietst.
Voor het avond eten zijn we naar Madisons square graden gegaan en hebben hier een rondleiding gekregen. Een sportcentrum vol met historie, geweldig! Oh ja, onze reisleider was Alex, dat moest even vermeld worden op internet.
Tijdens maar eigenlijk nog voor het avond eten hebben we de bus gepakt voor de night tour. Tijdens de night tour hebben we Brooklyn bekeken.
Na de night tour gingen we eindelijk eten. We hadden allemaal trek. Na het eten zijn we Empire State building opgegaan. Na een uur in de rij te hebben gestaan bleken onze tickets niet geldig... Hebben wij weer. Gelukkig konden we snel nieuwe krijgen en hoefden we niet opnieuw in de rij. New York by night is echt geweldig. Bijna alles geeft licht, heel indrukwekkend. We kwamen midden in de nacht terug bij ons hotel, allemaal gesloopt. We zijn snel gaan slapen wat de volgende ochtend moesten we op tijd naar het vliegveld om naar San Francisco te gaan.

Toen we 17 juli eenmaal ontwaakt waren hebben we snel alles gepakt en zijn naar het vliegveld JFK gegaan. Hier moesten we weer door de douane. Om 11:10 konden we het vliegtuig in en rond 12 uur vlogen we weg uit New York, op naar de volgende stop: San Francisco. We hebben een goede en rustige vlucht gehad en zijn veilig aangekomen. Eenmaal aangekomen in het hotel wilden we gaan inchecken en wie komen er binnen gelopen, je gelooft het niet: Albert en Betsy Keizer. Dat je bekenden tegen zou komen in the USA had ik niet verwacht. Straks gaan we even kijken in de stad maar vooral op tijd slapen. We zijn allemaal moe van een korte nacht en we zijn weer terug in de tijd gegaan. Het is hier nu 9 uur eerder dan in Nederland.

Groetjes van ons allemaal!

• 18 Juli 2014 - 06:28

Wim:

Mooi geschreven Iris! Doet mij denken aan die keer dat ik zelf in the big apel was. Nu de camper ophalen en verder genieten. Groeten aan allen, ook aan de peuke en Betsy.