San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Hulzebosch - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Hulzebosch - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

De eerste avond in San Francisco hebben we een heerlijke wienerschnitzel gegeten in een Duits restaurant. Dit was eindelijk een minder vette hap dan wat je eigenlijk allemaal in Amerika hebt. Daarna zijn we naar het hotel gegaan en hebben geslapen op een heerlijk bed.
De volgende dag: 18 juli, dachten we een redelijk rustige dag te hebben 's ochtends zijn we met de bus naar pier 33 gegaan en vanaf hier naar het eiland waar alcatraz staat. Hier hebben we een audio tour gevolgd en daardoor zagen we alles en wisten we wat er allemaal is gebeurd in die tijd. Erg indrukwekkend. Begin van de middag zijn we met de boot terug gegaan en hebben we even bij pier 39 gekeken. Hier lagen allemaal zeehonden te 'zonnen'.
'S middags gingen we fietsen over de Golden Gate Bridge. Dit zou in totaal een half uur fietsen zijn en dan zouden we met de pond terug. Op weg naar de brug kwamen we nog een familie met 2 kinderen (17 & 11) tegen die ook de berg op fietsten naar de brug en ook Nederlands waren. We zijn met z'n achten verder gefietst. Vanaf de brug hadden we een prachtig uitzicht. Eenmaal bij de pond aangekomen bleek deze vol te zijn en de wachtrij was 2 uur. We konden om fietsen naar de volgende pond, terug fietsen of 2 uur wachten. We kozen voor het eerste en zijn met z'n achten doorgefietst. Het was een lange rit, heuvel op, heuvel af en rechte stukken. deze fietstocht van fietsen ophalen tot weer afgeven heeft ongeveer 5 en een half uur geduurd. We hebben een heel eind gefietst, wij denken ongeveer 40 km. Het was lang maar echt super gezellig. We hebben een gezellige familie (uit Fryslan) leren kennen.

Toen we de fietsen af hadden gegeven zijn we met z'n vieren gaan eten bij applebees. Een super goed restaurant met een bestel en betaal methode die je niet kunt verzinnen. Alles kan vanaf de tafel en je hebt er geen ober voor nodig. Het gaat gewoon allemaal via een kastje.
Na het eten zijn we met de Cable Car terug gegaan naar het hotel.
Nu: 22:55 zitten we allemaal moe van de, toch niet zo rustige, dag op bed. Morgen om 9 uur worden we opgehaald bij het hotel en halen we de camper op. Dan gaan we door naar Yosimite.

Veel liefs van ons

• 19 Juli 2014 - 17:28

Aly:

Leuke verslagen we hebben de kaart er al bij om jullie route te volgen.

Wel vermoeiend zo'n eind fietsen als je dat niet gewend bent.

Het is hier vandaag tropisch warm .

Groetjes van ons