Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce, Verenigde Staten van Familie Hulzebosch - WaarBenJij.nu Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce, Verenigde Staten van Familie Hulzebosch - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Familie

26 Juli 2014 | Verenigde Staten, Bryce

24 juli zijn we doorgereden van Zion naar Bryce Canyon. We moesten door een tunnel in het park van Zion. Hier moesten we even wachten omdat alle auto's er 1 voor 1 door moesten. We kwamen Bryce binnen via de Red Canyon. Je zag eigenlijk alleen maar rode bergen. Het was net of alles gephotoshopped was. We zijn meteen doorgereden naar de camping en hebben de camper geparkeerd (op deze camping waren gelukkig wel douches). We hebben weer de shuttle bus gepakt en zijn het park in gegaan. We zijn op het laatste punt uitgestapt. Hier was een geweldig uitzicht, niet te beschrijven dus dit moet maar bekeken worden op de foto's.
We hebben eerst langs de bovenkant van de kloof gelopen. Vanaf hier kon je alles overzien, echt prachtig! Allemaal rode rotsen in verschillende vormen en hier tussendoor bomen. De chipmunks renden ons overal voor de voeten. Klif op, klif af.

Aan het eind van de wandelroute aan de bovenkant hebben we de shuttlebus weer gepakt op naar een ander punt. Hier hebben we een wandeling van ongeveer 3 km gemaakt door de kloof. Eerst heel stijl naar beneden en daarna heel stijl omhoog. Goed voor de beenspieren en de conditie. In de kloof was het echt super mooi. Dit was echt heel gaaf om te doen maar ook weer niet te omschrijven. We hadden een beetje het gevoel dat we op de Chinese muur liepen terwijl we daar nog nooit geweest waren. Dit was omdat er echt alleen maar Chinezen waren, en ja wij Hollanders.

Toen we terug waren op de camping wilden we even lekker gaan zwemmen om alle rode troep van ons af te spoelen. En ja hoor, aangekomen bij het zwembad mag je er niet in omdat het chloorgehalte veel te hoog was. Gelukkig mochten we naar het hotel vlakbij en konden we daar zwemmen en douchen.

Na het zwemmen zijn we naar een cowboy tent gegaan. Hier konden we eten en kregen we er ook een show bij. Nou ja een show.. Ze gingen cowboy liedjes zingen. Dat was even leuk maar als snel werd het gejengel en zijn we weg gegaan.
Terug gekomen op de camping zijn we gaan slapen. De volgende dag konden we uitslapen omdat we nog een dag in Bryce bleven.

Toen we de volgende dag allemaal wakker waren en hadden gegeten gingen we rond 11 uur met de camper de grote route in de Bryce Canyon rijden. Gisteren hadden we de kleine route gedaan met de shuttlebus. Op de grote route hadden we een aantal uitkijkpunten maar dit was niks bij wat we gister al hadden gezien. We zijn op tijd weer terug naar de camping gegaan om even te relaxen.

Terug op de camping zijn papa, mama en Luc gaan zwemmen en ik ben heerlijk in het zonnetje een boek gaan lezen. Het was heerlijk weer, niet te warm niet te koud gewoon 26 graden. Na een tijdje kwam mama terug en zijn mama en ik samen even naar de cowboywinkels gelopen. Best leuke winkels. Om half 6 waren we allemaal terug bij de camper en besloten we even snel een pizza te gaan eten voor we naar de rodeo show om 7 uur gingen.

Om kwart voor 7 zaten we bij de rodeo show. Toen de show begon moesten we gaan staan voor het Amerikaanse volkslied. Ze konden beter het Wilhelmus doen want meer dan de helft van de mensen waren Nederlands. Luc vond het zielig voor de dieren maar wij vonden het wel leuk om te zien. Ze gingen paardrijden, schaap rijden, koe rijden, stier rijden, koe vangen.

Na de rodeo show zijn we terug gegaan naar de camping. Nu om 22:25 is ons kampvuur bijna uit. We hebben heerlijk de hele avond bij het kampvuur gezeten en marshmallows gegeten.

Het vuur is nu uit dus tijd om te slapen. Morgen gaan we door naar Capital Reef.
We zijn op de helft van onze reis en hebben al mega veel gezien. Nog 2 weken te gaan.

Goedemorgen voor jullie en slaap lekker voor ons.

Groetjes!

• 26 Juli 2014 - 13:22

Berend:

Ik lees elke dag even jullie belevenissen. En zo te lezen vermaken jullie je wel.
    Ik vind het zelf ook leuk om het te volgen.
    Veel plezier op met het vervolg van jullie reis.

• 26 Juli 2014 - 16:25

Aly:

Goedemorgen

We kijken al uit naar de foto's.
    Die zullen wel net zo mooi zijn als de reisverslagen.

Groetjes ons