Donderdag 2 augustus 2018 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Familie Hulzebosch - WaarBenJij.nu Donderdag 2 augustus 2018 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Familie Hulzebosch - WaarBenJij.nu

Donderdag 2 augustus 2018

Blijf op de hoogte en volg Familie

02 Augustus 2018 | Thailand, Chiang Rai

Op tijd op pad. Onze gidsen willen op tijd bij de witte tempel zijn. Anders is het te druk. Algemene menig is:"niet weer een tempel".

We gaan naar de Wat Rong Khun (de witte tempel) het is een onconventionele boeddhistische tempel, een ontwerp van kunstenaar Chalermchai Kositpipat. Volledig wit om de reinheid van Boeddha te symboliseren.

Het is echt wit en ontzettend mooi. Het is een complex met allemaal witte gebouwen. We mogen geen foto maken in de grootste tempel waar de Boeddha in staat, helaas. Je kon wenshangers (van aluminium ) ophangen. Dat hebben we gedaan. Wat we erop geschreven hebben blijft geheim.

We gaan op we naar Chiang Mai. Onderweg nog een stop bij warmwaterbronnen/putten waarin het water 98 graden is.

Rond 14:00 uur komen we in Chiang Mai aan. We blijven hier 2 nachten.

Vanavond hebben we nog een Thaise massage. Luc niet want hij wil dat gedoe niet.
2 uur lang massage. Het is een hele belevenis. Mannen en vrouwen worden gescheiden. Wat er bij de mannen is gebeurd weet ik niet. Heel pijnlijk begreep ik van Roger. Met zijn korte spieren lukte zijn masseuse niet om hem dubbel te vouwen. Ik hoorde veel gelach vanuit de mannenkamer. Wat meest prettige was volgens Roger dat hij weer buiten de massagekamer stond.

Wij vrouwen lagen op een rij. Allemaal een zwarte broek aan en een witte blouse.
Vervolgens worden al je spieren plat gedrukt. Zelf wordt je zowat dubbelgevouwen en gaan ze bovenop je zitten. Af en toe heel pijnlijk maar te doen. Massage met handen en voeten, duwen en trekken. Eigenlijk heerlijk. Vooral onze lachspieren zijn gemasseerd.

Na de massage uit eten met grootste gedeelte van de groep (22 man). Ook een belevenis. De pizza small was nog groter dan de pizza's in Nederland.

Al met al weer een geslaagde dag. Morgen olifanten tour. Ben benieuwd