Nationaal park Yosemite - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Familie Hulzebosch - WaarBenJij.nu Nationaal park Yosemite - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Familie Hulzebosch - WaarBenJij.nu

Nationaal park Yosemite

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Familie

21 Juli 2014 | Verenigde Staten, Yosemite

Vandaag zijn we naar het national park in Yosemite geweest. We waren allemaal vroeg wakker dus zijn optijd die kant op gegaan met camper en al, een hele belevenis. Onderweg naar het park zijn we meerdere keren gestopt om van het geweldige uitzicht/de natuur te genieten. De camper hebben we geparkeerd bij yosemite village. Het was super warm dus liepen allemaal in de korte broek. We zijn de shuttlebus ingestapt om ons bij de bezienswaardigheden af te laten zetten. We zaten nog geen 5 minuten in de bus of het begon keihard te regenen en te onweren... Hebben wij weer... We zijn maar even iets langer in de bus blijven zitten. Bij het bezoekerscentrum zijn we uitgestapt en hebben we een museum bekeken, BINNEN! Een uurtje later zijn we weer in de bus gestapt op naar de watervallen. Inmiddels was het gelukkig weer droog en warm, de poncho's van de citytour uit New York konden weer uit. De watervallen waren in 1 woord prachtig! Verder hebben we in het park allemaal wandelingen gemaakt en genoten van de dieren om ons heen. De herten stonden een meter van je af en gingen gewoon rustig liggen. De beesten die op eekhoorns lijken maar waarvan ik geen idee heb wat het zijn zag je overal en kwamen ook super dichtbij. En de beren waar ik de hele dag naar opzoek ben geweest hebben we helaas niet gezien, flinke domper.
Om half 6 zijn we weer in de camper gestapt, terug naar onze camping in Groveland. Onderweg gegeten bij een typisch Amerikaanse steakhouse, waar de biefstukken groter zijn dan de schnitzels in Duitsland. Overigens is hier alles een keer zo groot als in Nederland maar zeker niet duurder.
We gaan ons nu opmaken voor Mono Lake waar we morgen ochtend naar toe zullen gaan. Weer verder hobbelen in de camper (ongeveer 3 uur rijden).

Groetjes van ons allemaal!

• 21 Juli 2014 - 06:33

Aly:

Opstaan en gauw kijken of er weer een mooi verslag binnen is.
    De beesten die op eekhoorntjes lijken zijn waarschijnlijk de grijze eekhoorntjes die komen daar nl.veel voor.
    Hier nu regen en iets koeler
    Groetjes van ons

• 21 Juli 2014 - 17:53

Jacolien:

Heerlijk om jullie mooie verhalen te lezen! Wat een indrukken zullen jullie opdoen. Geniet er van samen, leuk om jullie zo te volgen. Groetjes van ons allemaal.