Donderdag 26 juli 2018 fietsen door Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Hulzebosch - WaarBenJij.nu Donderdag 26 juli 2018 fietsen door Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Hulzebosch - WaarBenJij.nu

Donderdag 26 juli 2018 fietsen door Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Familie

26 Juli 2018 | Thailand, Bangkok

Vanochtend uitgeslapen en voor de eerste keer ontbijten in Thailand.
Ontbijt bestaat uit nudelsoep, aardappelen,vlees met een vaag rood sausje. Voor de veiligheid van mijn maag kies ik als echte Hollandse voor brood met jam en yoghurt. Moet nog fietsen en mijn darmen moeten niet van streek raken.
Na het ontbijt relaxen bij - en in het zwembad.

Om 12.00 uur moeten we verzamelen in de hal. We gaan met de tuk-tuk naar een bike centra. In totaal 11 tuk tuks. Scheuren door het verkeer van links naar rechts en weer terug. Ook racen de chauffeurs tegen elkaar. Tuk tuk een hele leuke ervaring.

Een fiets uitkiezen en wachten op vertrek. Vraag me toch af hoe het zal gaan tussen al die auto's en scooters en ook nog links fietsen. Nou ja wie A zegt....

1 Thaise gids en met z'n achten achter haar aan. Achteraf kan ik zeggen dat je de biketour niet mag missen in Thailand. Heel bijzonder allemaal. Fietsen door de sloppenwijken van Bangkok. Door de smalle straatjes. Door de keukens van de bewoners. Af en toe bukken om geen stroomkabel te raken. Vlak langs een spoorrail waar treinstellen staan die al 100 jaar niet meer worden gebruik. Je moet dit meegemaakt hebben om te weten hoe bijzonder dit was. Een mountainbiketocht is eenvoudiger. Met de fiets aan de hand over de versmarkt. Er komt geen end aan het wandelen over de versmarkt. Groente/fruit kraampjes hutje mutje op elkaar. Na groente komt vlees. Een kip aan het spit maar je kunt ook een levende kip uitkiezen. Die dood mee naar huis gaat.
We hebben uiteraard ook tempels gezien en het national park van Bangkok.
Ook het verkeer was geen probleem. Hand opzij en een soort stopteken geven. Alle overige weggebruikers stoppen en laten de fietsers voorgaan...dat vinden wij heel bijzonder! Links fietsen was best eenvoudig maar wat wil je ook met een gids voorop.

Na het fietsen met de taxi terug naar het hotel. Reis van 5 km. Reistijd 95 minuten. File file en nog eens file. Een geslaagde dag.

Morgen wandelen in het centrum van Bangkok en een boottocht. We verheugen ons er op.

• 26 Juli 2018 - 21:21

Carolien:

En wij verheugen ons weer op jouw reisverslag. Enjoy!!!

• 26 Juli 2018 - 21:44

Karin:

Mooi verhaal Liena!!

• 27 Juli 2018 - 09:55

Esther:

Wat een goede start van jullie vakantie!