Zaterdag 28 juli 2018 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Familie Hulzebosch - WaarBenJij.nu Zaterdag 28 juli 2018 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Familie Hulzebosch - WaarBenJij.nu

Zaterdag 28 juli 2018

Blijf op de hoogte en volg Familie

28 Juli 2018 | Thailand, Kanchanaburi

Vanochtend om 15.15 uur werden we wakker gebeld. Met enige tegenzin staan we op. Douchen, koffers afgeven en in de bus. We gaan vandaag van Bangkok naar Kanchanaburi. Een reis van ongeveer 150 km.

Na 45 minuten stoppen we bij weer een markt. Niet zomaar een markt. Maar de onalledaagse markt van Samut Songkhram. Het is een markt op het spoor. We gaan meemaken dat de marktkraampjes echt van het spoor verwijderd moeten worden zodat de trein er langs kan. Na het passeren van de trein worden de marktkraampjes weer opgebouwd. Breedte van straatjes 4 meter.
Ik had zo bedacht dat het om een klein treintje zou gaan. Nou nee dus. Joekel van een trein en ook nog vol met reizigers. 2 meter breed ongeveer.
Gelukkig doet de machinist voorzichtig. Hij rijdt langzaam. Er ligt van allerlei soorten groenten en fruit naast de rails. Het vlees wordt
wat op de tafels ligt wordt met tafel en al achteruit getrokken. Ik ga nog foto bijvoegen maar Wi-Fi is niet optimaal hier.
Half uurtje later komt de trein weer terug. Dit alles is een ritueel van 3x per dag.

Nog vol verwondering stappen we weer in de bus. Op weg naar de float market. We stappen in een 'long trial' boot. Een vaartocht van een half uur. Je zit in een boot uit Venetië maar dan met een motor en je vaart door de grachten van Giethoorn. Zo omschrijf ik het prima. De grachten van Giethoorn zijn wel vele malen schoner.
We stappen uit bij een markt aan het water. We moeten een klein stukje lopen en komen dan bij bootjes van waaruit van alles wordt verkocht. Groente/fruit en andere spulletjes. De klanten lopen/staan aan wal of vaten er met hun boot langs. Ik kan "tourist information Giethoorn" dit aanbevelen.

Voor ons gevoel zit er al weer een dag op maar het is pas 11:30 uur.
Weer in de bus naar Kanchanaburi. Hier bezoekenwe het Don Rak ereveld en het Thailand/Burma railway museum. Het blijkt dat hier 3000 nederlandse sdayen (knilmilitairen) zijn omgekomen. Ze werden gevangen genomen en moesten werken aan de spoorlijn over de river kwai. Onder erbarmelijke omstandigheden. In zo'n (soort) museum voel je gewoon wat ze hebben meegemaakt ondanks dat je er niets van weet. We zijn ook allemaal wat stil na dit bezoek.
Dat verandert weer snel want we gaan naar de brug over de river Kwai. Wie kent de film niet zou ik zeggen. Luc niet zegt hij. De film is niet echt waarheidsgetrouw. De railwayman komt dichter bij de waarheid in de buurt.
River Kwai is een mooie spoorbrug. De uitzichten/vergezichten zijn mooi op de spoorbrug.

Uiteindelijk na 17 uur in ons hotel voor komende nacht.

We krijgen te horen dat we morgen om 05:30 uur gewekt worden. We bekijken het positief. Een kwartier langer uitslapen.
Morgen naar de oude hoofdstad van Thailand ( Ayutthaya) en naar Phitsanulok.

• 28 Juli 2018 - 16:02

Wim:

⏱⏰⏱⏰⏱⏰⏱⏰jullie vriend deze vakantie

• 28 Juli 2018 - 20:44

Aly:

Leuk om jullie zo te volgen. Kijken al weer uit naar het volgende verslag.

• 29 Juli 2018 - 12:49

Jacolien:

Leuk om jullie te volgen. Mooie verhalen van een heerlijke reis door Thailand. Wat een ervaring! Veel plezier nog samen en groetjes van ons.