Vrijdag 27 juli 2018 stadswandeling en boottocht - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Hulzebosch - WaarBenJij.nu Vrijdag 27 juli 2018 stadswandeling en boottocht - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Familie Hulzebosch - WaarBenJij.nu

Vrijdag 27 juli 2018 stadswandeling en boottocht

Blijf op de hoogte en volg Familie

28 Juli 2018 | Thailand, Bangkok

Eigenlijk hebben we vandaag een dag vrij, zelf naar eigen wens in te vullen dag.
Gisterochtend hadden we al besloten om deel te nemen aan 2 optionele excursies. De stadswandeling en de klong tour Bangkok.

Om 06.00 uur worden we gewekt door de receptionist van het hotel. De wake up call zoals ze het hier noemen. We moeten om 07.30 uur nl vertrekken. We wandelen samen met onze gids, Lik, naar de metro.
Een kleine 5 minuten wandelen. We stappen uit in chinatown. Weer geur van voedsel wat we de dag ervoor ook roken. Een geur waar ik niet echt blij van wordt. Via kleine straatjes lopen we nu over de fresh market. Weer anders dan gistermiddag maar weer veel fruit en vis. Dit is wel het 'echte bangkok'. Na de fresh market gaan we naar de bloemenmarkt. Je weet niet wat je ziet. Ontzettend veel bloemen, bloemstukken,bloemen kettingen en nog veel meer. Wat ik vooral opvallend vond dat ze zakken bevroren bloemen (zonder steel) hebben waar ze van alles van maken. De bloemen zien eruit als vers geplukt.
Vandaag geen bezoek aan het paleis van de koning helaas. Hij is morgen jarig en had gister besloten dat het vandaag ook een feestdag is vanwege zijn verjaardag. Dit betekent dat iedereen opeens een vrije dag heeft. Jammer dat we zijn paleis niet kunnen bewonderen maar voordeel is dat het nergens druk is. De plaatselijke bevolking blijft thuis. Wel bezoeken we What Po. Dit is een van de oudste en grootste tempels van Bangkok. Hier zien we een mega grote liggende boeddha. Vervolgens met de veerboot/pont deChao PrayA-rivier over steken Ook een belevenis. Je moet wel zorgen dat je snel op de boot stapt. Vertrek is vertrek en wachten tot iedereen aan boord is is er niet bij. Aan de overkant is What Arun. Prachtige tempels met heel veel mozaïek.

Na What Arun weer op de veerboot springen terug naar de overkant waar we gaan lunchen.

Na de lunch staat de Thaise longboot trail op het programma. Een boottocht door de ' Khlongs' van Bangkok.
Dit is een rivier wat door Bangkok loopt. De rivier is met 1 woord o.schreven "smerig". Langs de rivier wonen mensen in vervallen huisjes op palen. Riool loopt deze rivier in. Overal afval. Je mag in Thailand geen sigarettenpeuk op de grond gooien (strafmaat : de gevangenis in) maar wel in-en naast de rivier afval. Na kwartier heb je het wel gezien. Veel vervallen huisjes en om de 1000m een tempel vol pracht en praal. Ook hier geldt " je moet het hebben gezien".

Na dit alles met de trein terug naar ons hotel. Openbaar vervoer is prima geregeld in Bangkok.

Op tijd naar bed want morgen verlaten we Bangkok. 05.15 uur is de wake up call. 06:45 Vertrek...We moeten een trein halen.

Waar zijn we aan begonnen. Vakantie en niet uitslapen.