Zondag 29 juli 2018 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Familie Hulzebosch - WaarBenJij.nu Zondag 29 juli 2018 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Familie Hulzebosch - WaarBenJij.nu

Zondag 29 juli 2018

Blijf op de hoogte en volg Familie

29 Juli 2018 | Thailand, Kanchanaburi

Het is al weer dag 5 van onze tour. Weer vroeg wakker gebeld. Dit keer was ik al voor de wake up call wakker. Zou vroeg opstaan toch wennen? Nou néé.
Na het ontbijt de bus in. Vandaag een lange reis van Kanchanaburi via Ayutthaya naar Phitsanuluk. Dit ligt wat meer in het Noorden van Thailand. Ruim 6 uur reizen. Er wordt opeens bij een kraampje gestopt. De gids wil ons iets laten zien. Wij de bus uit. Liggen er allemaal ratten op een bord en op de barbecue. Hier een delicatesse maar voor ons zeker niet. Roger was snel weer in de bus...hij voelde zijn maag een beetje raar doen. De ratten worden gevangen in de rijstvelden. Ook liet de gids ons een rose ei zien. Het ei was eerst wit. Ze prikken er een gat in. Doen er een substantie met zout in. Laten het een tijdje liggen en eten het op. Eitje is dan we zwart van binnen. Een echte delicatesse. Ik zou echt nooit meer eten. We hebben in elk geval weer voldoende energie en gespreksstof om verder te reizen.

Na 2 uur reizen een koffiepauze. En wat zie ik daar in de coffeeshop? Stroopwafels uit Holland. Wat smaakt dat toch heerlijk bij de koffie. Koffie in Thailand is overigens prima. Na de koffie op weg naar de imposante tempels en ruïnes van Ayutthaya. Detail: ze staan op de lijst wereld erfgoed lijst Unesco. Ayutthaya was vroeger de hoofdstad van Thailand. De tempels werden deels vernietigd door het leger van Myamar. Je ziet er dan ook veel boeddhabeelden zonder hoofd. Gewoon vernield. Bijzonder is de Wat Mahatat. (Boeddha in een boom). Na de bezichtigingen snel door. Lunchen onderweg en dan op weg naar ons hotel in Phitsanulok. We komen hier rond 18.00 uur aan. Het was een lange dag. En het regent hier ook nog. Uiteraard nog wel een duik in het zwembad genomen.
Voor de verandering hier pizza gegeten in plaats van rijst. Kon even geen rijst meer zien.

Vroeg opstaan went niet. Morgenvroeg is er nog een optionele tour. Gaan we niet doen. In plaats van 05:30 uur opstaan wordt het voor ons 09:45 uur vertrek. Verheug me nu al op het uitslapen. Het is tenslotte vakantie.

Morgen gaan we van Phitsanulok naar Lampang. Reis van ongeveer 320 km.

• 30 Juli 2018 - 10:38

Herry:

Man man wat een verhalen. Lijkt me een prachtige reis maar voor iemand die alleen late diensten draait verschrikkelijke tijden om uit bed te komen haha. Veel plezier lees met groot plezier jullie avonturen.

• 30 Juli 2018 - 19:43

Esther:

We zijn weer bij! :-) Wat zullen jullie veel bij moeten slapen na deze vakantie! En wat leggen jullie veel km’s af! Maar wat jullie ervoor terug krijgen oogt wel heel bijzonder allemaal. Hopelijk was vandaag ook weer zo’n indrukwekkende dag voor jullie. Groetjes!!