Maandag 30 juli 2018 - Reisverslag uit Lampang, Thailand van Familie Hulzebosch - WaarBenJij.nu Maandag 30 juli 2018 - Reisverslag uit Lampang, Thailand van Familie Hulzebosch - WaarBenJij.nu

Maandag 30 juli 2018

Blijf op de hoogte en volg Familie

31 Juli 2018 | Thailand, Lampang

Vandaag uitslapen ondanks een lange reis wat we voor de boeg hebben. We gaan van Phitsanaluk naar Lampang 320 km.

Op het programma staat een bezichtiging aan een aantal tempels in Si Satchanalai. Ze fungeerden in de 12 eeuw als koninklijke residentie. We bezoeken de tempels " Wat chedi Chet Thaeo"en "Wat Chang Lom". Ik heb inmiddels geleerd dat " Wat" voor tempel staat. Na het bezichtigen van deze tempels kunnen we even geen tempels meer zien. Na een lange reis zijn we rond 18 uur in het hotel. Het hotel is matig en er is geen zwembad. Wi-Fi werkt nagenoeg niet.

We lopen nog naar de shopping centrum. Luc moet natuurlijk naar de sportzaal om een voetbalshirt te kopen. Het wordt het shirt van de kandskampioen van Thailand.

Wat ons hier opvalt is:
- dat men hier absoluut niet armoedig is
- dat er ontzettend veel grote afbeeldingen van de koning staan langs de openbare weg.
- dat er nog veel meer tempels zijn. Om de 500 meter weer een tempel
- dat er geen oude auto"s rijden. Volgens onze tolk willen de thaise mensen graag laten zien hoe goed ze het hebben. Ze lenen/huren dat een auto. Nadat ze de rekening niet meer kunnen betalen wordt de auto weer afgepakt/ teruggehaald door de dealer.

Morgen gaan we van Lampang naar Chiang Rai. Nog iets verder naar het noorden.

• 31 Juli 2018 - 19:24

Sjaak:

Mooi om te lezen familie. Een heeeeeeel andere wereld. Bijzonder. Geniet van het vervolg.