Dinsdag 31 juli 2018 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Familie Hulzebosch - WaarBenJij.nu Dinsdag 31 juli 2018 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Familie Hulzebosch - WaarBenJij.nu

Dinsdag 31 juli 2018

Blijf op de hoogte en volg Familie

31 Juli 2018 | Thailand, Chiang Rai

Vandaag 230 km van Lampang naar Chiang Rai.

We vertrekken weer op tijd. We gaan eerst 2 tempels bekijken. We zijn wel klaar met alle tempels. Het is een groepsreis dus we moeten wel. Lange rok maar weer aan en we gaan.
We bezoeken de "Wat Phra Lampang Luang"en de "Wat Phra Kaeo Don Tao". Ik ben blij dat ik ze heb gezien. Veel mooier dan alle voorgaande tempels. Veel boeddha's en veel goud( kleurig).
Ook de boeddha's van de dag van geboorte. Er zijn dus verschillende boeddha's voor de dagen van de week. Iris geboren op donderdag. Luc op woensdag. Roger en ik op zaterdag. Weer iets geleerd. Een gebouw was alleen te bezichtigen door mannen. Volgens het boedisme is dit omdat vrouwen niet rein zijn. Ach Roger heeft wel foto's gemaakt.
Na de boeddha's en tempels gaan we naar Lampang Elephant hospitaal. Hier worden gewonde olifanten opgevangen. 2 olifanten waren op een landmijn gestapt en missen een stuk van hun poot. We zien dat ze wel vast zitten met een ketting. Geeft niet echt goed gevoel maar ze schijnen toch meerdere keren per dag los te lopen.

Op weg naar Chiang Rai stoppen we nog even bij een lagere school. We mogen in een klas kijken. Ze zijn met een Engelse les bezig. Samen met de kinderen zingen we het liedje hoofd schouder knie en teen. De Thaise kinderen doen volop mee. Leuk om te zien. Daarna gaan wij het Thaise alfabet nazeggen. Nou ja we doen de klanken wat na.
Tijdens het rondkijken op school zie je dat de kinderen ons wel bijzonder vinden. Ze durven eigenlijk niet dichtbij te komen. Nadat we high fives gaan geven komen ze bij ons. Wij vinden het leuk en zichtbaar de thaise kinderen ook. Na dit gaan we koffie drinken bij een meer. Naam weet ik zo even niet.

Rond 17 uur komen we aan in ons hotel in Chiang Rai. We blijven hier 2 nachten. In Chiang Rai werden de voettbaljongens die vast kwamen te zitten in een grot naar het ziekenhuis gebracht.

Eten in het centrum van Chiang Rai in een Nederlandse tent " ayes". We hebben schnitzel met patat gegeten. Eindelijk geen rijst. Na het eten naar de night markt. Daarna met de tuktuk terug naar ons hotel. Dat blijft leuk. Scheuren in zo'n ding.

Morgen gaan we naar de gouden driehoek en lokale bergstammen.

• 31 Juli 2018 - 17:14

Wim:

Weer mooie verhalen. Morgen naar de mensen met een botje door de neus?!?! Toch bijzonder dat je een schnitzel kan eten in Thailand. Welk vlees was de schnitzel. Van de filets van de dieren die op de bbq lagen?!?!

• 31 Juli 2018 - 18:33

Karin:

Mooi buurtjes!!! Wij vertrekken morgen naar Slovenië!
    Veel plezier nog!!